Digitale hooikoorts

April 24, 2019

Met 'De Digitale Lente' kondigt TestNet het voorjaarsevent van dit jaar aan. Honderden testers zullen op 15 mei als blije lammetjes zich verzamelen in de lenteweide die TestNet heet om de digitale lente te vieren. Maar wat de digitale lente nou inhoudt...??

Bugs

Als we de metafoor van de digitale lente eens doortrekken dan zien we een beeld van IT-ers die hormonaal beginnen te bruisen en makkelijk verliefd raken op nieuwe systemen. Alles ziet er zonniger uit en daardoor is een nieuwe applicatie ook wat makkelijker aangeschaft.

Testersuite leaflet and candy.
Testersweets 2x daags innemen tegen digitale hooikoorts

En met de eerste lenteverliefdheid worden de minpuntjes eenvoudig weggeveegd. Maar even onvermijdelijk als de komst van de digitale lente is de komst van de digitale hooikoorts. Alle nieuw geboren bitjes en bytejes kunnen vreselijke irritatie veroorzaken aan de digitale luchtwegen. Ze heten niet voor niets 'bugs'. Kleine vervelende beestjes die er voor kunnen zorgen dat medewerkers zich ineens ziek gaan melden. En dan gaat de digitale lente er toch ineens minder zonnig uitzien.

De kuur

Zo kan de digitale lente door de digitale hooikoorts ervoor zorgen dat de digitale zomer heet, droog of juist kletsnat wordt met als gevolg een opgedroogd of juist weggespoeld bedrijfsresultaat. En daar zit je als IT-manager niet op te wachten. Gelukkig is er zoiets als een goede kuur tegen al dit digitale voorjaarsleed. Namelijk een professionele en intuïtieve testmanagement tool. Testersuite biedt testmanagers de mogelijkheid om het testtraject voor te bereiden, uit te voeren en er grip op te houden. Een volwassen testproces noemen wij dat. Wil je als testmanager de digitale lente ongeschonden doorkomen dan is dat geen overbodige luxe. Met Testersuite zorg je als testmanager ervoor dat de digitale zomer zacht en aangenaam wordt.

Lange termijn resultaat

Als we dan nog even in metaforen mogen blijven communiceren. Na de digitale lente volgt uiteindelijk ook een digitale winter. Wat er eens veel belovend uitzag zal ooit weer op zijn retour zijn. Dit betekent dat er gewerkt moet worden aan vernieuwing en/of verbetering om de stap te kunnen maken naar een nieuwe digitale lente. Ook in dit geval geldt dat Testersuite uitkomst blijft bieden. Door eerder uitgevoerde tests als regressietest te combineren met nieuwe testcases blijft de testmanager constant 'in control' over het testproces. Daarmee kan hij een nieuwe dreigende digitale hooikoorts voorblijven in de onvermijdelijk terugkerende digitale lente.

Als symbool tegen de digitale hooikoorts bieden we je graag onze Testersweets aan. Ons advies is om deze tweemaal daags in te nemen. Mocht je ons tegenkomen op TestNet vraag er dan gerust naar!

Wil jij ook beter en slimmer testen?

Ontdek onze gebruiksvriendelijke cloud producten
Testersuite maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je accepteert. Bekijk onze Privacyverklaring voor meer informatie.